WHATSAPP:- 012-3596310


Friday, August 26, 2016

FAKTOR BERAT BADAN SEMAKIN NAIK SUSAH NAK TURUN






Antara Faktor Yang Menyebabkan Berat Badan Semakin Naik Dan Susah Turun🙈🙈🙈

🍒Makan Lewat Malam(Seseorang yang makan selepas jam 8 malam akan dapat lebih banyak kalori
🍒Tidak Sarapan(dengan membiarkan perut kosong di waktu pagi,ia akan melambatkan metabolisma badan dan menyebabkan kita cenderung makan lebih banyak pada waktu tengah hari)
🍒Kurang Minum Air Putih(elakkan minuman yang manis,minuman bergula mengandungi kalori yang tinggi)
🍒Kurang tidur
🍒Kurang melakukan aktiviti2 yang memerlukan pergerakan badan(Contoh yang bekerja didalam pejabat/ber air-cond)


P/s take note ya. nak kurus kene bdisiplin😘

=====================================
TIPS KURUS DENGAN LEPTOS
=========================
Kenapa kawan saya turun 10kg, saya turun 3kg sahaja?
.
1) Berat badan permulaan anda. Yang lebih gemuk lebih banyak TURUN daripada yang kurang gemuk.
.
2) Kategori gemuk anda. Gemuk air, gemuk lemak, gemuk daging, gemuk angin.
- Gemuk air/angin paling senang nak turun. Kunyah leptos dan jaga keperluan air seharian shj. 
- Gemuk Lemak yang kita focus dgn Leptos... L-Carnitine adalah nutrisi yang dapat mengangkut lemak ke bahagian mitochondria (sel pembangkit tenaga) untuk dibakar dan diubah menjadi energi bagi tubuh. 
- Gemuk Daging. Ini paling susah. kena kerja keras sikit.. kerana lemak sudah bergumpal dengan daging. Namun, tetap ada caranya. Cuma lambat sikit. Ini yg terjadi bila ambil LEPTOS tapi berat tak turun tapi ukuran lilit berkurangan. Dia cairkan dan bakar lemak yg bergumpal dalam daging dulu.
.
3) Jumlah kalori yang anda ambil tak sama dgn jumlah kalori yang kawan anda ambil. Dia mkn banyak.. tapi dia tahu dan kenal apa yg dia makan. Kenal kat sini maksudnya dah mengenali nutrisi mknan yg diambil. Jangan TAK MAKAN NASI. Sbb tu dah mmg mknan asasi kita... Tak salah ambil tapi segenggam tgn shj.
.
4) DISIPLIN. Hal ni sebenarnya point NO 1. Kawan anda ambil ikut saranan yg Sally nyatakan dlm Diari Kurus. Dan ambil setiap kali sebelum makan atau sesi makan yang berlebihan.. Tapi anda??? Hari ni ambik.. esok lupa... dah makan melantak bagai.. baru ingat nak kunyah LEPTOS... sbb teruja tgk makanan... So... tanya diri anda sendiri.. Kenapa org bleh turun smpi 10kg sebulan... dan anda turun 3kg sahaja... Turun tetap turun.. tapi sedikit atau banyak tu anda yang tentukan sendiri..

.
Macam mana WANITA ITU TURUN 40kg dalam masa 2 bulan.
=================================================
1) Follow 100% tips dlm Diari KURUS yang Sally bg setiap kali anda beli Leptos/Qufast
2) Ikut menu yang Sally suggest
3) Senaman ringan walaupun anda di tahap Level MALAS nak mampus... Atas katil pun bleh bersenam
4) Minum air ikut keperluan badan...
.
So, anda tentukan sendiri matlamat anda.



0 comments:

Post a Comment