HOTLINE / WHATSAPP:- 012-3596310


Monday, March 20, 2017

nantikan... iKachak jus lelaki idaman malaya.

EHH..EHH NI APE?? 😱😱😱
Sane sini jus iChantique..Asik jus iChantique je kan..hihi
so far Alhamdulillah..pengguna juga semakin ramai ,Sambutan jus iChantique sangat menggalakkan

Tapi kali ni HQ bawakan khas buat kaum lelaki di luar sana yang pentingkan kesihatan luar & dalam
JUS IKACHAK.. jus untuk lelaki sejati..hihihi

Jus ikachak diramuankan khas untuk encik2 suami anda 😁😁

Penangan jus iChantique plus jus ikachak..wowww!!
Gabungan blacky gold & blacky silver 😍

KIki

KI Co
Packaging dah siap,
kita nantikan kemunculannya..
confirm akan MELETOPSS di pasaran malaysia..

STOKIS DIPERLUKAN!!
jika berminat boleh hubungi segera sebelom kuota penuh
whatsapp rozi 012 3596310




Thursday, March 16, 2017

Cara Rawat Buasir Selepas Bersalin

Buasir. Belum kena pun tapi bila dengar rasa seksa. Terbayang jika lepas bersalin kena buasir, dalam tempoh berpantang berperang pula dengan buasir, haru.

Ada ibu yang mengalami jahitan bersalin, benda tu nak kena jaga betul-betul. Kalau ikutkan bila keluar je anak tu rasa sakit dah hilang tapi disebabkan luka jahitan maka ibu masih perlu berjaga-jaga. Boleh rasakan pula bila masa ni kena buasir pulak, sakit berganda.

Buasir ni selalu dikaitkan dengan tak cukup fiber dalam pemakanan kita. Tapi ada juga yang berlaku akibat proses bersalin yang memungkinkan ibu lupa teknik semasa kelahiran yang betul, nak meneran kena betul. Masa inilah kemungkinan juga boleh berlaku buasir jika teknik meneran kita salah.

Akibat terlampau kuat meneran tambah dengan teknik yang ikut konsep suka hati kita maka ada kemungkinan lepas bersalin kita akan alami buasir.

Apakah ia Buasir

Buasir adalah pembengkakan pada vena yang terletak di bahagian rektum dan dubur. Kadang orang cakap usus terkeluar. Akibat yang biasa adalah kerana meneran yang keterlaluan. Tak kisahlah masa dalam proses bersalin atau selepas. Kalau berlaku masa pantang tu biasanya sebab kita takut nak membuang, tahan punya tahan lama-lama jadi sembelit.

Akibat sembelit maka membuang jadi susah, teran punya teran yang keterlaluan akhirnya membawa kepada buasir.

Buasir juga boleh berlaku semasa hamil, apabila tekanan berlebihan ke atas urat rektum akibat kehamilan. Jadi berhati-hati dengan menjaga sebelum ia berlaku.


Buasir ni ada jenis internal (sebelah dalam) dan juga external (terkeluar). Yang buasir dalam ni biasanya tak sakit tapi berdarah. Manakala buasir yang terkeluar biasanya disusuli dengan rasa sakit.

Apa Rasa Buasir Ni?

Buasir menyebabkan rasa tak selesa, sakit, pedih, panas dan gatal di tempat yang terkeluar itu. Ngeri pulak.


Tanda-Tanda Anda Mungkin Alami Buasir

  • berdarah semasa membuang air besar, tanpa rasa sakit. Kita boleh perasan ada darah keluar semasa membuang.
  • rasa gatal di bahagian sekitar tempat membuang air.
  • rasa sakit dan tak selesa
  • bengkak pada tempat buang air.
  • ada sesuatu berupa daging terkeluar, dan bila disentuh sakit atau mungkin juga tak sakit.

Penyebab Buasir

  • meneran keterlaluan semasa membuang
  • sembelit yang teruk
  • mengandung
  • obes
  • diet yang rendah fiber

Apa nak Buat Bila Kena Buasir?

Pertamanya yang boleh kta buat adalah jaga pemakanan. Mesti ambil makanan yang tinggi fiber seperti barli, roti gandum penuh, epal, almond, brokoli

Mengapa ibu hamil/ibu bersalin mengalami buasir?

Semasa anda hamil, jumlah darah dalam badan anda bertambah. Pada masa yang sama, tahap hormon progesteron yang tinggi mengendurkan dinding salur-salur darah.


Salur-salur darah di bawah uterus (rahim) anda pula lebih berkemungkinan untuk membengkak dan meregang akibat tekanan yang diterima daripada berat bayi anda yang sedang membesar. Inilah sebabnya mengapa anda lebih berkemungkinan mengalami buasir dan urat simpul apabila anda hamil. Sembelit, satu lagi masalah berkaitan kehamilan, juga boleh menyebabkan buasir.


Anda juga mungkin mendapat buasir apabila bersalin, iaitu semasa anda meneran untuk mengeluarkan bayi. Dianggarkan seorang dalam lima orang ibu mendapat buasir sehari selepas melahirkan. Biasanya buasir akan surut beberapa minggu selepas anda bersalin.Buasir adalah perkara biasa semasa hamil. Jika anda pernah mengalaminya sebelum hamil, anda mungkin akan mengalaminya lagi. Ramai juga wanita yang mendapat buasir untuk kali pertama semas mereka hamil. Dianggarkan kira-kira seorang daripada 10 wanita mendapat buasir dalam trimester ketiga. (sumber)


Bagaimana cara mengatasinya?

1. Rendam kawasan terjejas dengan air garam suam. Larutkan garam kasar dalam air panas dan campurkan dengan air untuk jadikan air suam.
2. Sapu minyak kelapa dara dan cuba tolak buasir ke dalam perlahan-lahan.
3. Sapu serbuk biji manjakani. Tumbuk atau kisar biji manjakani sehingga halus, campurkan dengan sedikit air dan letak di kawasan terjejas.



4. Amalkan jus iChantique ketika dalam pantang .Sangat bagus merawat buasir.

Jika anda ingin berikhtiar menyelesaikan masalah BUASIR ini dengan JUS ICHANTIQUE  boleh terus hubungi saya di 012 3596310 (whatsapp) 

TESTIMONI PENGGUNA KAMI








Sunday, March 12, 2017

4 Punca Masalah Keputihan berlaku pada Wanita.





Bila kita mengalami masalah keputihan, itu menunjukkan badan kita mengandungi asid yg tinggi dan keputihan itu sendiri bersifat asidic. Sebab tu, ramai wanita yang mengalami keputihan, seluar dalam selalu berlubang! Bayangkan… Seluar dalam pun boleh reput akibat kena cecair asid dari dalam badan kita.

Ramai wanita yang tertanya-tanya dan keliru, apakah punca sebenar masalah keputihan yang mereka alami? Ada yg malu nak mengaku ada keputihan. Dan ada juga yang tak tahu sebenarnya mereka sedang mengalami masalah keputihan yang serius. Berikut saya kongsikan, punca-punca dan faktor-faktor yang menyumbang kepada masalah keputihan. Para wanita sila ambil cakna! Jangan biarkan masalah keputihan mengganggu aktiviti seharian anda.
punca keputihan wanita
FAKTOR KEBERSIHAN

Kebersihan di bahagian alat sulit wanita (faraj) perlu dijaga dengan baik agar jangkitan tidak berlaku. Wanita sentiasa digalakan untuk mencuci bahagian sulit dengan air bersih dan memastikan ia kering selepas membuang air kecil dan selepas aktiviti bersama suami. Kelembapan pada bahagian faraj akan menggalakkan pertumbuhan dan jangkitan mikroorganisma seperti kulat dan bakteria. Jika kebersihan tdi bahagian sulit tidak dijaga dengan rapi, bakteria dan kulat mudah membiak dan menyebabkan keputihan. Sebaiknya, peliharalah alat sulit anda seperti anda menjaga kecantikan kulit wajah.
FAKTOR HORMON

Gangguan keseimbangan hormon dalam tubuh boleh juga boleh menyebabkan seseorang wanita menghadapi penyakit keputihan. Ketidakseimbangan hormon dalam darah disebabkan oleh beberapa perkara yang tersenarai di bawah:
  • Perembesan hormon estrogen iaitu hormon pembiakan pada wanita hamil membolehkan kulat lebih mudah melekat pada dinding faraj.
  • Pengambilan ubat, khasnya antibiotik yang berlebihan untuk jangka masa yang panjang. Ini boleh menyebabkan bakteria semula jadi pada bahagian faraj mati dan secara tidak langsung menyumbang kepada pertumbuhan mikroorganisma patogen seperti bakteria atau kulat.
  • Wanita yang mengalami tekanan akibat daripada masalah peribadi atau gangguan emosi yang lain akan mempengaruhi aktiviti normal otak untuk menghasilkan hormon yang seimbang.
  • Pengambilan pil perancang keluarga atau pil pencegah kehamilan turut menyumbang kepada ketidakseimbangan hormon dalam darah.
FAKTOR GAYA HIDUP

Taraf kesihatan seseorang wanita, sangat dipengaruhi oleh gaya hidup yang mereka lalui. Wanita yang aktif dalam aktiviti seksual yang tidak sihat, misalnya melakukan aktiviti seks rambang dengan lebih daripada seorang pasangan lebih cenderung untuk mendapat pelbagai jangkitan pada bahagian faraj. Setialah pada pasangan anda dan elakkan aktiviti seks bebas.
FAKTOR KESIHATAN

Wanita yang menghidapi penyakit kencing manis, lebih mudah mendapat penyakit keputihan disebabkan oleh kandungan gula yang tinggi dalam rembesan faraj yang membolehkan pertumbuhan kulat yang banyak dan berkembang biak di bahagian faraj. Selain itu wanita yang mempunyai sistem daya tahan badan yang rendah atau terjejas seperti pesakit AIDS  atau barah juga berhadapan dengan risiko yang tinggi untuk mendapat jangkitan pada faraj.
Masalah keputihan adalah satu tanda besar bahawa tubuh badan kita sedang bekerja dengan lebih ‘penat’ dan kurang sihat. Bila berlakunya masalah keputihan, pasti akan disertai dengan masalah lain seperti rambut gugur, migrain, moody, cepat marah, kurang keyakinan diri dan mudah merasa murung. k
Jika masalah ini tidak ditangani dengan segera, akan menyebabkan pelbagai komplikasi yang merbahaya. Keputihan yang dah bertukar warna kehijauan, gatal dan berbau, itu tandanya dah semakin kronik. Perlu ditangani segera. Penyakit keputihan yang lewat ditangani, bukan sahaja berpotensi untuk menyebabkan kemandulan dan kehamilan di luar rahim, tetapi boleh menyebabkan penyakit kanser rahim yang boleh membawa kematian. Penyakit keputihan yang tidak diambil perhatian pada jangka masa yang lama lebih sukar untuk diberikan rawatan.
Jika anda mengalami masalah keputihan ni, jangan lengah-lengahkan untuk merawatnya. Bagi isteri yang mengalami masalah keputihan, jangan biarkan ianya menggangu hubungan seksual anda suami isteri. Jangan sampai suami menjauhi anda hanya kerana disebabkan oleh masalah keputihan yang tidak diselesaikan. Anak dara pun selalu kena. Especially yang tidak ambil berat tentang kebersihan alat sulit.
Jangan pandang remeh mengenai masalah keputihan ni. Atasinya segera sebelum ianya menjadi lebih serius.
Jika anda ingin berikhtiar menyelesaikan masalah keputihan ini dengan JUS ICHANTIQUE  boleh terus hubungi saya di 012 3596310 (whatsapp) 

TESTIMONI PENGGUNA KAMI




Monday, March 6, 2017

Tips Kurus Dengan Cepat Selepas Bersalin

Seronoknya bila mengandung dan selamat melahirkan bayi. Yang tak seronok pula ialah apabila ada sesetengah ibu yang susah nak turunkan berat badan selepas bersalin. Ada kawan Mek ila ni sampai takut nak mengandung lagi kerana katanya sedikit frust bila berat badan asyik bertambah. Setiap kali bersalin, setiap kali itu jugalah kena tukar baju 1 almari. Itu belum lagi bab kena tegur dengan rakan-rakan dan suami walaupun takdelah dikutuk secara terus. Memang sedih jugalah dibuatnya.