HOTLINE / WHATSAPP:- 012-3596310


Sunday, February 19, 2017

Bahaya Penyakit Darah Tinggi Kerana Ia Boleh Membawa Maut

Salah satu sebab mengapa penyakit darah tinggi diabaikan ialah kerana ia langsung tidak menunjukkan sebarang gejala menakutkan yang dapat dilihat dengan mata kasar. Pada masa yang sama, ia juga mengambil masa bertahun-tahun untuk meninggalkan kesan kepada penghidapnya.
Justeru, tidak hairanlah jika kita kurang berminat untuk mempedulikan bacaan tekanan darah setiap kali menjalani pemeriksaan doktor. Malah, rata-rata juga beranggapan bahawa darah tinggi atau dalam istilah perubatannya, hipertensi ini bukanlah satu ancaman kepada kesihatan.


Thursday, February 16, 2017

Buah Manjakani- Khasiat dan Kelebihan



Petua orang lama tidak dapat tidak untuk kita tolak dan tidak mengamalkannya. Antara petua dan amalan orang dahulu untuk menjaga kesihatan dalaman dan keharmonian rumahtangga ialah mengamalkan makan dan menggunakan herba. Manjakani merupakan salah satu amalan yang amat sinonim dengan amalan penjagaan kecantikkan oleh golongan wanita zaman dahulu.  Sehingga kini amalan memakan dan menggunakan herba seribu guna ini masih lagi dipraktikkan.  Tidak kira sama ada secara tradisional atau moden.  

Monday, February 13, 2017

TAK SANGKA BOLEH KURUS !!!!

TAK SANGKA BOLEH KURUS !!!!

Jom baca kisah benar puan Nurul Syuhadah dari negeri sembilan.Beliau adalah pengguna tegar JIC dan sekarang beliau telah berjaya menurunkan berat badan 10 kilo selama 2 minggu.

"Alhamdulillah..

.
Dulu saya tak pernah bersenam dan tak pernah diet. Akibatnya badan mula jadi tembam hari demi hari.
Sehinggalah saya mencuba jus ichantique. Saya amalkan 2x sehari dan saya follow guide yg diberi.
Hari pertama, saya dapati badan saya sangat bertenaga. Selesai buat kerja rumah pun saya masih belum penat dari pagi sampai la petang.
Rupanya jus ichantique ni bantu tukarkan 'lemak" saya kepada tenaga dan selepas dua minggu saya cuba, berat saya berkurang sebanyak 10kg. .
Tapi kan yang paling ketara ialah kulit saya sekarang jadi makin cantik lepas consume jus ichantique ni baru 2 bulan.
Hubby pun cakap kulit saya makin halus..
Jus ichantique ni memang terbaik buat saya dan saya beruntung kerana dapat mencubanya.
Yang paling best ialah bila kita beli kita akan dguide dengan bagi tips dan info serta petua secara percuma.
**kalau uols nak tahu, baju yg saya pakai hari ni dlm pic tu baju sebelum kahwin.. seronok bila dah boleh pakai balik.. kalau x tangan je pun nak sarung x lepas.. ketara sgt part tgn dah kecik tau**
..
.
Siapa sangka dahulunya bambam kini dah slim.Tiada yang mustahil yang penting anda berusaha untuk ubah.
.
Jus iChantique TERBAIK!! 
Ribuan testimoni telah berjaya buktikan keberkesannya




ANDA NAK CUBA ?

ADA HARGA TAWARAN ISTIMEWA MENANTI ANDA !

-------------------------
TAWARAN HARGA ISTIMEWA
-------------------------

Harga 1 botol RMm55 + postage RM8 = RM63

Harga PROMOSI JIMAT


2 botol RM100 + postage RM10 = Jimat RM10
3 botol RM138 + postage RM12 = Jimat RM27
4 botol RM184 + postage RM13 = Jimat Rm36


Ramai yg grab 3@4 botol sis.. Pakej Super Jimat..! mereka buat stok terus.
1 botol untuk 10-13 Hari
1 hari ambil 2x..Pagi & Malam
Rasa Manga Yang sedap..



✆ WASAPP ❝'JIC❞ ke 012-3596310 / 014-9771434
✆ WASAPP ❝JIC❞ ke 012-3596310 / 014-9771434
✆ WASAPP ❝'JIC❞ ke 012-3596310 / 014-9771434

Thursday, February 9, 2017

9 Punca Haid Lambat Tetapi Tidak Hamil Dan Cara Mengatasinya

Datang bulan atau 'haid' adalah salah satu kedewasaan seseorang wanita. bagi wanita yang sudah berkahwin, kedatangan haid dengan kitaran yang normal dan tetap juga memudahkan pasangan suami isteri untuk merancang kehamilan.

Namun, ada juga yang mengalami masalah haid datang lewat. Lepas tu rasa macam badan seperti orang mengandung. Tetapi apabila membuat ujian UPT atau air kencing, negatif pula.







Mesti dah mula risaukan? Kenapa haid tidak datang lagi ni? Ada penyakit yang kita tidak ketahui ke?

Ada 9 sebab wanita mengalami kedatangan haid yang lambat. Tolak sebab hamil. Kalau hamil memang tak datang haid langsung selama 9 bulan.


PENYEBAB LAMBAT HAID



1) Selalu mengambil ubat-ubatan
Wanita yang selalu mengambil ubat-ubatan akibat badan tidak sihat boleh mempengaruhi kedatangan haid.





2) Mengurangkan berat badan secara drastik
Mendapatkan berat badan yang ideal seiring dengan BMI itu bagus. Namun, mengurangkan berat badan secara drastik dengan mengamalkan program untuk menjadi kurus begitu ketat boleh menyebabkan haid tidak teratur akibat terganggu. 

Bagi yang ingin mengurangkan berat badan, cuba untuk memulakan dengan mengurangkan 4.5kg sebulan agar tahap kesihatan wanita yang lain tidak terganggu.


3) Anoreksia dan bulimia
Penghidap anoreksia dan bulimia mengalami adalah sejenis penyakit mental berkaitan pemakanan. Mereka terlalu obses untuk kurus sehingga ada yang terus mengurangkan makanan atau cenderung untuk memuntahkan semula makanan yang diambil.

Penghidap anoreksia dan bulimia juga akan mengalami haid yang lambat dan tidak teratur.


4) Badan penat
Badan yang penat akibat aktiviti berat dan tidak cukup rehat antara penyebab haid lambat. Kadangkala kedatangan hadi juga disertai dengan rasa yang sakit.

5) Stress
Stress atau tekanan memang selalu dialami. Namun terlalu stres sehingga tidak dapat dikawal menyebabkan gangguan kepada kitaran haid.





6) Berjalan jauh
Suka melancong atau berjalan jauh? Jika tidak cukup rehat akibat aktiviti melancong dan berjalan jauh juga boleh menyebabkan haid datang lewat.

7) Menyusukan anak

Wanita tidak mengalami ovulasi semasa menyusukan anak. Apabila tiada ovulasi maka wanita tersebut tidak datang haid. 





8) Masalah hormon
Sekiranya wanita tersebut mengalami masalah berkaitan hormon, ia juga boleh mengganggu kedatangan haid. Berjumpalah dengan doktor untuk mendapatkan rawatan atau cuba amalkan GLA Complex dan Vivix bagi memperbaiki hormon.

9) Menggunakan alat/ubat merancang kehamilan
Pil merancang kehamilan atau alat merancang kehamilan seperti implanon, suntikan depo juga boleh mengganggu kitaran haid. Ada yang haidnya menjadi tidak tetap. Ada yang haidnya tidak datang langsung malah ada yang mengalami haid berpanjangan. Bagi yang mengalami masalah ini, GLA Complex dan Vivix amat membantu kitaran haid tanpa mengganggu fungsi alat perancang kehamilan.



Bagi yang ingin mengatasi masalah datang haid secara semulajadi, ada beberapa PETUA yang boleh diamalkan.



1) Makan buah betik
Betik sebagaimana sinonim untuk lawas dikatakan juga boleh membantu melancarkan haid yang tidak teratur. Cubalah makan 2 kali sehari betik pada waktu pagi dan malam.



2) Senaman
Senaman selain untuk mengurangkan berat badan juga berfungsi untuk melancarkan kedatangan haid setiap bulan.




 3) Peria
Sayur peria juga banyak khasiatnya dan salah satunya ialah melancarkan kedatangan haid.





4) Brokoli
Borokoli mengandungi asid folik yang boleh membantu mengurangkan tekanan. Tekanan antara punca gangguan kedatangan haid yang lambat.




5) Bijan
Bijan mengandungi vitamin E dan serat. Antara fungsi vitamin E adalah sebagai anti oksidan bagi mengelakkan radikal bebas



6) Susu soya

Soya mengandungi kalsium dan protein dalam menjaga kesihatan badan serta membantu dalam kesihatan sistem reproduksi wanita.

7) Omega 3
Makan makanan yang kaya dengan Omega-3 seperti ikan salmon dan ikan tuna juga boleh membantu untuk melancarkan kedatangan haid setiap bulan. Ia dpat memberikan kestabilan hormon dan membantu mengurangkan stress yang dialami. 


 8) Minum Jus iChantique

Sesiapa ada masalah period boleh amalkan jus iChantique...ramai yg telah amalkan JIC period kembali teratur dan lancar.




HARGA 

1 Botol Rm55
 2 Botol Rm100
  PAKEJ SUPER JIMAT!!

   3 Botol Rm138
**Harga tidak termasuk POS LAJU
*1 botol Pos RM8sm
  *2 botol Pos RM10sm
  *3 botol Pos RM12sm