HOTLINE / WHATSAPP:- 012-3596310


Monday, December 5, 2016

PUNCA-PUNCA TIDAK KESUBURAN & TIPS CEPAT HAMIL


Punca-punca masalah ketidaksuburan dikalangan wanita :





1.Gangguan pada telur menyebabkan telur tidak matang.

Keseimbangan hormon adalah penting ke arah mendapatkan kehamilan. Hormon yang tidak seimbang boleh menyebabkan seseorang wanita menghadapi masalah telur tidak matang, gangguan dalam proses ovulasi dan gangguan proses luteinisation (process dimana folikel membentuk corpus luteum). Kadangkala terdapat juga wanita yang merembeskan sedikit hormon lelaki (androgens) dalam badan dan jumlah tersebut yang boleh menyebabkan gangguan kepada keseimbangan hormon, selalunya masalah ini wujud apabila berlaku ovarian cyst (struktur berupa folikel). Keseimbangan hormon juga boleh terganggu apabila mempunyai berat badan yang terlalu kurang atau terlalu berat, mengalami perubahan besar dalam berat badan dalam masa yang singkat, terganggu kerana melakukan aktiviti fizikal yang keterlaluan, terganggu disebabkan kelenjar thyroid tidak berfungsi dengan baik atau terganggu disebabkan perembesan hormon prolaktin, terganggu disebabkan kesan dari sesetengah ubat dan juga tekanan perasaan yang dialami. Ujian ke atas hormon dapat membantu untuk mengenal pasti puncanya.


Monday, November 28, 2016

PUNCA MASALAH ANGIN DALAM BADAN DAN PETUA MENGATASINYA

Masalah angin bagi kebanyakan individu mungkin tidak menjadi satu masalah kesihatan yang luar biasa. Gejala yang dialami oleh seseorang individu dengan individu lain mungkin sama tetapi punca sebenar masalah itu terjadi mungkin berbeza. Angin kebanyakan individu berpunca daripada udara yang ditelan. Apabila seseorang dalam keadaan tertekan atau stres maka dia lebih kerap menelan udara tanpa disedari.





Masalah ini disebabkan proses penghancuran makanan oleh bakteria di dalam usus besar terhadap makanan yang tidak dihadam. Gas yang dihasilkan biasanya karbon dioksida, oksigen, nitrogen dan ada kalanya gas methana.


Tanda-tanda angin banyak dalam badan: 

• Rasa lesu/letih/tidak bertenaga. 
• Selalu rasa kebas/lenguh/sengal. 
• Tapak tangan/kaki berasa sejuk. 
• Selalu menguap/mudah mengantuk. 
• Sukar bernafas/nafas pendek. 
• Rasa ketegangan di tengkuk dan pinggang. 
• Kulit kering. 
•'Muscle spasms' waktu tidur/jaga. 
• Perut berangin. 
• Sakit kepala/migraine. 
• Perasaan mudah marah. 
• Hilang selera makan. 
• Hilang/kurang nafsu seks 
• Dan lelain rasa ketidakselesaan badan. 

Nak tahu apa yang patut kita lakukan jika badan berangin? Sebenarnya ada bermacam-macam petua, antaranya, minum air halia, minum air panas, minum coke, minum eno dan macam-macam lagi la...

Tips Rawatan Masalah Angin

Terdapat beberapa cara rawatan bagi masalah ini. Seseorang penghidap perlu menukar jenis pemakanan seharian mereka, pengambilan ubat-ubatan dan mengurangkan menelan udara.

1. Menukar jenis makanan
Kandungan gas yang dihasilkan daripada makanan berbeza antara seorang dengan seorang yang lain. Pesakit perlu memastikan jenis makanan khusus yang menyebabkan berlakunya masalah angin ini berdasarkan pengalaman yang dilalui. Sekiranya makanan tersebut telah dapat dikenal pasti, hindarkan makanan tersebut.

2. Ubat-ubatan
Ubat-ubatan seperti antasids, simethicone dan activated charcoal yang boleh didapati di farmasi-farmasi dapat membantu mengurangkan masalah angin. Selain itu, enzim penghadaman seperti laktase membantu menghadamkan karbohidrat di samping membolehkan seseorang makan makanan yang biasanya menghasilkan angin.

3. Kurangkan menelan udara
Individu yang mengalami masalah sendawa yang kronik dinasihatkan supaya kurang mengambil gula-gula getah dan gula-gula. Anda dinasihatkan supaya mengunyah makanan perlahan-lahan dan tidak banyak bercakap semasa makan. Sekiranya pesakit memakai gigi palsu, dinasihatkan supaya berjumpa doktor gigi untuk memastikan ia sesuai dipakai.


Antara lain cara yang boleh diamalkan untuk membuang angin dalam badan adalah: 

- Banyakkan minum air kosong. 
- Makan perlahan-lahan dan kunyah lebih. 
- Elakkan makan gula-gula keras dan mengunyah gula-gula getah 

Hindari Makanan Yang Menghasilkan Angin

Makanan yang mengandungi gula raffinose, fruktos, laktos dan sorbitol menghasilkan banyak angin. Raffinose terdapat pada makanan seperti kacang yang mengandungi banyak gula kompleks, manakala bunga kubis (cauliflower), kubis brussel (brussels sprouts), asparagus, brokoli dan kubis pula mengandungi fruktos.

Laktos ialah gula semula jadi yang terdapat pada susu dan makanan mengandungi susu seperti keju dan aiskrim. Fruktos banyak terdapat pada bawang, buah pear dan gandum. Ia juga banyak digunakan sebagai pemanis (sweetener) dalam minuman ringan dan jus buah-buahan.

Sorbitol diperolehi secara semula jadi daripada buah-buahan termasuk epal, pear, pic dan prun. Ia juga banyak digunakan sebagai pemanis dalam makanan untuk diet, gula-gula dan gula getah. Kanji kebanyakannya didapati pada kentang, jagung dan gandum di mana makanan ini dihancurkan di dalam usus besar. Beras merupakan satu-satunya makanan berkanji yang tidak menghasilkan angin.


 Di sini saya sertakan senarai sumber makanan yang boleh menyebabkan angin dalam badan:

1) Kekacang 
2) Sayuran seperti : 
 a) Brokoli 
 b) Kobis 
 c) Taugeh 
 d) Bawang 
 e) Asparagus 
 f) Bendi 
 g) Terung 

3) Buah-buahan seperti : 
 a) Pear 
 b) Apple 
 c) Peach 

4) Bijirin seperti : 
 a) Cereal 
 b) Roti gandum 

5) Minuman ringan dan jus buah 

6) Susu dan produk daripada susu dan keju 

5) Makanan dalam peket yang mempunyai laktus di dalamnya seperti 
 a) Roti 
 b) Bijirin 
 c) Sos salad 

6) Makanan bertepung 

7) Pemakanan~ Jadual makan tidak teratur, pengambilan makanan yang memberi tindakbalas 'alahan' seperti nangka, labu, mee kuning, daging beku dll, kafein dan minuman soda(bergas). 

8) Perubahan emosi~ 'Emotional outbursts', dari tenang menjadi marah dan dari tenang sedih. (Nota; angin berpunca dari perubahan emosi sukar keluar dari badan)


ANTARA PETUA TRADISIONAL UNTUK ELAKKAN BADAN BERANGIN


 1) Bawang Putih Ambil beberapa biji bawang putih dan buang kulitnya. Hiris bawang putih nipis-nipis. Rebuskan bersama 2 gelas air putih sehingga tinggal satu gelas. Minum ramuan ini sebulan sekali. atau Bawang putih ditumbuk dan dicampur dengan air panas, bagi air bawang tu keluar dan minum.


2) Lain-lain petua Rebuskan Cengkih dan Halia, lepas tu minum ketika masih suam. Ulang beberapa kali.. Minum air rebusan daun mengkudu dan halia. Kisar serai, lemon, daun pudina, madu asli, garam dan sedikit air. Amalkan minum bancuhan ini dan angin akan keluar. Rendamkan kaki dalam air panas + segenggam garam kasar. Kepanasan air mengikut kesesuaian diri. Rendam sehingga 10 minit atau lebih. Semasa rendaman ini juga, cuba lakukan pernafasan yang teratur ala-ala bermeditasi gitew. Selepas 10 minit, keluarkan kaki dan lap supaya kering; . Tapak kaki akan menjadi merah dan badan berasa segar.(Nota:Semasa aktiviti ini cuba kosongkan 'mind', penuhi dgn zikir, dan jadikannya aktiviti rekreasi dengan keluarga/pasangan. Seeloknya dilakukan seminggu sekali sebelum tidur) Urut perlahan-lahan urat besar di tumit dan sekitar buku lali. Jika badan terlalu banyak angin, disyorkan mengambil minuman colon cleanser supaya perut dapat di 'flush out' segala kekotoran (lemak, sisa makanan, bahan-bahan toxic, lendir dsb). Perut adalah gudang penyakit. Disitu berkumpul segala punca penyakit. Setelah perut di 'flush out', kita akan berasa badan menjadi ringan dan segar.

3) Bagi yang menghidapi penyakit angin dalam badan dan sering merasa sejuk, minuman campuran seperti berikut: Campuran tersebut ialah cengkih dan lada putih atau lada hitam. Bahan – bahan tersebut yang sama jumlah hendaklah digoreng hingga garing dan kemudiannya ditumbuk hingga halus. Kemuadian campuran tersebut hendakalah diayak terlebih dahulu. Campuran yang masih kasar digoreng lagi hingga garing, kemudian ditumbuk semula seperti proses yang terdahulu hingga kesemuanya sempurna menjadi serbuk yang halus. Serbuk tersebut kemudian dicampur dengan setengah cawan air suam diminum tiap-tiap pagi atau malam sebelum atau selepas makan. Ramuan ini berguna untuk memecahkan angin yang ada di dalam badan dan memanaskan badan yang sejuk 

4) Petua paling penting Satu lagi petua dari yang diperolehi dari Saidina Ali Bin Abi Tholib karramallahuwajhah, Saidina Ali berkata :


jom amalkan :)



JUS ICHANTIQUE PENYELESAIAN MASALAH ANGIN DALAM BADAN 



Jus ICHANTIQUE mengandungi HALIA yang dapat membantu merawat penyakit angin dalam badan.



JOM BACA TESTIMONI PENGGUNA KAMI







HARGA 

1 Botol Rm55
2 Botol Rm100
3 Botol Rm138  (Automatik Jadi Ahli@Agen)


**Harga tidak termasuk POS LAJU
*1 botol Pos RM8
*2 botol Pos RM10
*3 botol Pos RM12




CARA BELIAN PANTAS!

✆ WASAPP ❝'JIC❞ ke 012-3596310 / 014-9771434
✆ WASAPP ❝JIC❞ ke 012-3596310 / 014-9771434
✆ WASAPP ❝'JIC❞ ke 012-3596310 / 014-9771434











Tuesday, November 15, 2016

MENGENALI MASALAH SENGGUGUT




Apabila ditanyakan tentang pengalaman wanita yang pernah mengalami masalah haid,senggugut merupakan yang paling digeruni dan mereka sering mengkategorikanya sebagai pengalaman yang amat menyiksakan.Apa tidaknya senggugut bukan sahaja menyakitkan dan menganggu perjalanan kehidupan harian namun ianya juga menjadi sebab utama mereka tidak dapat hadir ke sekolah,kuliah ataupun kerja.Jom kita kenali lebih dekat lagi tentang masalah senggugut ini dan proses semulajadi yang berkaitan dengan nya.


Tuesday, October 25, 2016

KETAHUI CARA ATASI DAN KEBURUKAN MASALAH KENTUT VAGINA DAN ANGIN FARAJ

Urat urat rahim yg sudah dimasuki angin dan tidak dijaga ini akan menyebabkan faraj tidak sihat. Apabila wanita kentut faraj, maksudnya farajnya longgar. Bila bersama suami, dah tak grip.

 "Masa baru kahwin macam lubang kunci. Lepas bersalin macam lubang jamban. Longgar dan berair
Masa baru kawin pun sanggup tahan kentut. Baru anak pertama, siap kentut depan lagi bila bersama suami. Ttp masalahnya...kentut ni jenis tak leh tahan. So tahan je lah malu tu ye.
Bagi wanita (biasanya yang sudah berkahwin dan melahirkan anak), masalah ini pastinya pernah menimpa anda. Hanya ketika ianya berlaku, barulah anda risau dan cuba mencari cara mengatasi masalah kentut vagina ini.

Saya suka sekali untuk berkongsi dengan anda di luar sana yang tertanya-tanya apa sebenarnya penyebab dan punca kentut rahim ini serta cara untuk mengatasinya.
Jangan risau, setiap masalah ada penyelesaiannya.


Apa itu Kentut Vagina atau Angin Faraj?

Vaginal flatulence atau lebih dikenali kentut vagina ataupun faraj terkentut merupakan sebuah keadaan dimana alat kemaluan yang sulit milik perempuan mengeluarkan udara dan menghasilkan bunyi seperti kentut.



Kentut ini selalunya berlaku akibat udara terperangkap di dalam faraj atau pun di celah-celah lapisan labia majora lalu dilepaskan seperti mana kentut dubur berlaku.Kentut vagina boleh disebabkan oleh lemahnya otot-otot disekitar vagina yang mampu menyebabkan mudahnya pengaliran keluar masuk udara ketika melakukan apa-apa aktiviti.

Jikalau kentut itu berbau yakni tidak berbau maka kemungkinan besar faraj tersebut sudah dijangkiti mikoorganisma yang menyebabkan penghasilan bau-bauan yang tidak menyenangkan. Berbeza daripada kentut dubur, kentut vagina sepatutnya tidak berbau.

Lebih menyulitkan lagi bukaan faraj tidak mempunyai deria rasa yang sensitif seperti bukaan dubur hingga membolehkan kita dapat merasai keluarnya angin dari bukaan faraj secara yakin.


Apakah Punca Kentut Vagina atau Angin Faraj ?

Namun begitu, keluar masuk angin di vagina berkemungkinan berlaku kepada wanita yang mengalami:

  • kelemahan pada otot-otot kemut seperti wanita yang telah melahirkan ramai anak atau selepas bersalin
  • mengalami masalah jatuh peranakan 
  • tidak dapat mengawal kencing (kencing dedas)
  • Mengamalkan hubungan seks yang melampau

Apakah Keburukan Kentut Vagina atau Angin Faraj ?

  1. Apabila wanita kentut faraj, maksudnya faraj longgar. Bila bersama suami, dah tak grip atau tak mencengkam. Masa baru kahwin macam lubang kunci. Lepas bersalin macam lubang jamban. Longgar dan berair
  2. Apabila wanita kentut faraj, maksudnya urat faraj dah tak sihat macam dulu. Jadi mulalah masalah kedinginan dalam hubungan intim. Suami buat apapun, si isteri seperti tidak nafsu. Siap sound si suami "cepatlah sikit habisnya bang. Sy dah tak larat dah ni". Ini jadinya tahap klimaks bersama suami semakin rendah
  3. Mungkin dari luaran lepas dijahit jahitan bersalin boleh nampak cantik. Tapi tak akan mampu kali menipu bila ada yg meleleh keluar dari rahim, atau ketika bersama suami mula rasa longgar, atau ketika faraj sudah mula keluar angin pus-pus.Ia juga boleh menyebabkan masalah kekeringan faraj
  4. Apabila wanita kentut faraj, rahimnya dah tak sihat. Keputihan mula melanda. Ada yg berbau ada yg berwarna. Masa tu suami nk dekat pun mula rasa loya.


Apakah Hukum Kentut Vagina atau Angin Faraj Semasa Solat Di Dalam Islam ?

Hukum wanita yang mengeluarkan angin/kentut melalui faraj (qubul) dan juga dubur adalah batal wuduknya berdasarkan dalil berikut:

عَنْ َعبَّادِ بْنِ تَمِيْمٍ عَنِ النَّبِىِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ : لاَ يَنْصَرِفْ حَتَّى يَسْمَعَ صَوْتاً أَوْ يَجِدَ رِيْحاً

‘Abbad bin Tamim melaporkan daripada Nabi s.a.w yang bersabda: “Jangan seseorang berpaling iaitu meninggalkan solat sehingga ia mendengar bunyi kentutnya atau tercium baunya”.

(Hadis Muslim dan Bukhari)

Berdasarkan hadis ini, secara jelas Rasulullah memberitahu bahawa keluar angin boleh membatalkan solat. Oleh sebab itu, wanita yang mengalami masalah angin pada faraj disarankan mengambil langkah-langkah berikut:

  • Berdehem selepas membuang air kecil.
  • Membasuh kemaluan dengan sempurna.
  • Mengelap faraj sehingga kering dan menutupi ruang kemaluan dengan tisu, kain atau menutupi ruang dengan rapat menggunakan tuala pelekat yang nipis dan bersih.
  • Kemudian memakai seluar dalam yang kemas agar udara tidak boleh keluar masuk sebelum berwuduk dan menunaikan solat.

Petua Mengatasi Masalah Kentut Vagina atau Angin Faraj

Kentut vagina boleh diatasi dengan;

  • Memakai seluar dalam yang tidak terlalu longgar yang mampu membenarkan keluar masuk udara.
  • JANGAN sesekali anda menyembur air paip ke dalam kemaluan.Mungkin anda beranggapan bahawa ia membersihkan bahagian dalam kemaluan anda..TAPI anda SILAP!!! sebenarnya anda telah membuka ruang udara dlm kemaluan anda! ini boleh mengakibatkan berlakunya ruang udara dan menyebabkan berlakunya "kentut Vagina".
  • Elakkan makanan sejuk dan berair. makanan sejuk beku, tembikai, ais 
  • Mengamalkan senaman kegel ataupun senaman kemut untuk memperkuatkan otot di sekitar alat sulit dan melansingkan corong faraj yang lega dan menyempitkan pembukaan faraj yang renggang itu. Dengan corong faraj yang sempit dan kemas, angin tidak mudah masuk ketika wanita bergerak atau ketika hubungan kelamin berlaku
Anda boleh praktikkan senaman ini pada bila-bila masa. Caranya mudah sahaja:

-Tahan nafas.
-Tanpa kecutkan otot perut, kemutkan faraj seperti sedang menahan kencing.
-Kira sampai 10.
-Lepaskan seperti biasa.
-Ulang 25 kali setiap sesi, buat 3 sesi sehari.

Mencuci dan membersihkan alat sulit dengan baik dan pastikan ianya tidak selalu lembab dan juga amalkan pemakaian pantyliner kerana semua ini dapat mengelakkan jangkitan mikroorganisma.
Kentut jenis ini masih dianggap normal walaupun ramai yang beranggapan kentut vagina hanya berlaku kepada sesiapa yang sudah kehilangan dara. Hal ini demikian kerana, pergerakkan kaki semasa berjalan ataupun ketika apa aktiviti sekali pun, ianya mampu memberi peluang untuk udara keluar masuk ke dalam faraj jikalau dinding dan saluran faraj berkenaan tidak begitu kuat. Justeru itu, janganlah anda beranggapan mereka yang mengalami kentut vagina ini sudah kehilangan dara kerana seperti organisma yang lain, setiap sedutan pasti akan ada hembusan.


.
Jus Ichantique yang Membantu Masalah Kentut Vagina atau Angin Faraj
Ada kajian mengatakan masalah kentut vagina ini berlaku disebabkan paras hormon estrogen yang rendah dalam badan. Ini kemungkinan berlaku selepas seseorang wanita itu bersalin dan paras hormonnya masih tidak stabil. Hormon estrogen yang mencukupi dalam tubuh akan memberikan anda kesan kewanitaan yang ketara seperti buah dada yang cantik dan haid yang teratur



JUS ICHANTIQUE juga berfungsi sebagai perapat atau pengetat organ intim wanita. Ia juga boleh mengatasi masalah keputihan wanita. :)
.
.

Jom baca testimoni kami




Oleh itu ,pengambilan Jus Ichantique secara konsisten dapat mengatasi masalah kewanitaan anda dan membuatkan suami semakin sayang.Apabila hormon estrogen meningkat maka tiada lagi masalah vagina berbau malah bahagian intim makin rapat ,hubungan intim  makin membara , buah dada makin tegang dan lain-lain lagi :)


HARGA 

1 Botol Rm55
2 Botol Rm100
3 Botol Rm138  (Automatik Jadi Ahli@Agen)


**Harga tidak termasuk POS LAJU
*1 botol Pos RM8
*2 botol Pos RM10
*3 botol Pos RM12


CARA BELIAN PANTAS!

✆ WASAPP ❝'JIC❞ ke 012-3596310 / 014-9771434
✆ WASAPP ❝JIC❞ ke 012-3596310 / 014-9771434
✆ WASAPP ❝'JIC❞ ke 012-3596310 / 014-9771434