WHATSAPP:- 012-3596310


Tuesday, April 11, 2017

Jus Ikachak


Khasiat Kacak, Muda, Perkasa dengan jus ikachak

1) Melancarkan Peredaran Darah
2) Meningkatkan Tenaga Batin Lelaki
3) Meningkatkan Keupayaan Seksual Lelaki
4) Meningkatkan Stamina Kelakian
5) Melambatkan ejakulasi
6) Menambah Saiz dan inci anggota kelamin lelaki
7) Melancarkan pembuangan angin
8) Melawaskan pembuangan air kecil dan mengelakkan Sembelit
9) Memberi Tenaga supaya Tidak Penat dan Lesu
10) Memberi keyakinan hebat pada diri
11) Membakar Lemak untuk Penurunan Berat Badan
12) Meningkatkan kecergasan minda
13) Mengurangkan tekanan dan kemurungan
14) Meningkatkan Kekuatan dan saiz otot kelamin
15) Membantu menghilangkan Bau badan
16) Membantu masalah kahak/Batuk dn Resdung
17) Membantu masalah Sakit sendi,sakit pinggang dan tulang.

CARA MINUM >>
10-20ml sebelum sarapan
10-20ml sebelum makan malam

TIPS KEBERKESANAN JUS IKACHAK >>
Minum air masak yang mencukupi mengikut keperluan berat badan masing-masing. ( cth : 25kg = 1 liter air )

Elakkan pengambilan ais dan Teh untuk mendapat kesan yang maksimum.

Jus ikachak hanya sesuai untuk Lelaki berumur 15 hingga 65 tahun.

Tidak sesuai untuk yang ada SAKIT KRONIK yang sedang dirawat di hospital.

Monday, April 10, 2017

Beza Cyst Dan Fibroid : Cara Kecutkan Keduanya Tanpa Pembedahan

Mungkin ramai dikalangan kita yang keliru tentang perbezaan antara cyst dan firoid. Dan juga sering beranggapan bahawa cyst dan fibroid adalah benda sama. Juga bertanggapan bahawa cyst & fibroid boleh di atasi hanya melalui pembedahan.
Nanti dulu! Sebelum kita putuskan sama ada semua tanggapan ini benar atau salah, jom kita selidik beberapa info penting mengenai cyst dan fibroid terlebih dahulu. Semuanya akan saya terangkan di dalam artikel ini.


Beza antara Cyst & Fibroid

#1 – Cyst


Cyst sebenarnya adalah poket/bola/kelompong nipis yang mengandungi air/bendalir dan apabila ia berada di dalam ovary, ia dikenali sebagai ovarian cyst.
Ia juga merupakan sejenis ketumbuhan dan BUKANNYA KANSER kerana cyst tidak merebak secara merbahaya. Ketumbuhan ini membesar secara perlahan-lahan tanpa merebak ke tempat lain seperti paru-paru dan hati.

#2 – Fibroid


Sejenis ketumbuhan daging yang berasal dari otot rahim (myometrium) dan ia merupakan tumbuhan yang SERING MELANDA WANITA dan ia BUKAN KANSER. Fibroid biasanya berlaku di dalam UTERUS (Rahim/tempat peranakan).

Apa Itu Fibroid?

Fibroid ialah sejenis ketumbuhan yang berlaku pada dinding rahim, khususnya pada lapisan otot.
Sebenarnya, rahim terdiri daripada tiga lapisan, iaitu:
  1. Lapisan Paling Luar
    • Lapisan yang nipis yang dinamakan serosa.
  2. Lapisan Tengah
    • Disebut sebagai lapisan otot atau myometrium yang boleh mengembang dan membesar ketika seseorang wanita sedang hamil.
    • Ketika kandungan dalam peringkat pelahiran sebelum bersalin, otot ini akan menguncup untuk mengeluarkan bayi dan setelah bersalin, otot ini akan kuncup dan pulih seperti sediakala.
    • Walaubagaimanapun, ketumbuhan boleh berlaku pada lapisan otot ini, iaitu ketumbuhan yang mengandungi tisu-tisu otot bercampur dengan tisu berserat atau tisu penyambung.
  3. Lapisan Paling Dalam
    • Dikenali sebagai lapisan endometrium. Lapisan ini sering berubah-ubah mengikut pusingan haid.
    • Apabila seseorang wanita tidak hamil, maka sebahagian daripada lapisan endometrium akan luruh dan ia akan keluar bersama-sama dengan darah haid.
    • Darah haid adalah campuran antara darah dengan tisu-tisu dan sel-sel dari lapisan endometrium, lendir serta kuman-kuman bakteria dan lain-lain.
    • Biasanya, campuran ini dinamakan “darah kotor”. Sebenarnya, darah tidak akan menjadi ‘kotor’ sebelum ia keluar dan bercampur dengan bahan-bahan yang saya nyatakan tadi.

Tanda-tanda Fibroid dan Cyst Dalam Rahim

  • Gangguan haid
  • Keputihan
  • Masalah ketidaksuburan
  • Kemandulan dikalangan wanita
  • Hubungan suami isteri dingin atau sakit ketika bersama
  • Kerap letih dan lesu
  • Kerap keguguran
  • Perut kembang
  • Rasa gatal dan bau yang kurang enak pada vagina
  • Kentut vagina
  • Kesejukan kaki dan tangan
  • Kerap keguguran

Bagaimana Fibroid Tumbuh?

Ramai orang tertanya-tanya mengapa seseorang wanita ditumbuhi fibroid pada lapisan dinding rahim.Sebenarnya, punca bagi penyakit ini tidaklah diketahui, dan mengapa ia tumbuh pada sesetengah orang sedangkan yang lainnya tidak.
Ada satu kajian yang menunjukkan bahawa lebih kurang 25 peratus daripada wanita sebelum meninggal dunia akan menghidapi penyakit fibroid pada rahimnya tetapi tidak semua datang berjumpa dan mendapat rawatan daripada doktor kerana kebanyakan fibroid ini tidak menimbulkan sebarang tanda atau menggangu kesihatan.
Ada yang mengatakan bahawa ketumbuhan fibroid ini sering berlaku di kalangan wanita yang TIDAK BERKAHWIN atau LAMBAT KAHWIN dan juga yang berkahwin tetapi SUKAR MENGANDUNG dan beranak.
Di samping ketumbuhan fibroid, mereka juga menghidap penyakit endometriosis, iaitu sejenis penyakit di mana darah kotor melimpah ke belakang rahim menyebabkan pelbagai masalah pada saluran peranakan, kilang telur dan persekitaran rahim.
Antara fibroid mahupun masalah ketidaksuburan,  mana satu yang timbul dahulu masih tidak diketahui. Bagaimanapun, apa yang nyata ialah masalah ketidaksuburan sering berkait rapat dengan ketumbuhan fibroid. Walaupun demikian, wanita yang pernah beranak juga tidak terlindung daripada penyakit fibroid.
Seringkali kita lihat di kalangan wanita yang menjangkau ke umur 30-an atau 40-an dan setelah anak mereka besar walaupun mereka telah melahirkan mungkin empat atau lima orang anak, mereka didapati sukar untuk melahirkan lagi dan beberapa tahun kemudian mereka mengalami berbagai-bagai masalah serta gangguan haid, dan apabila diperiksa didapati mereka mengalami ketumbuhan fibroid.

Fibroid Akibat Ketidakseimbangan Hormon

Ada orang mengatakan, bahawa ketumbuhan fibroid ini adalah akibat daripada ketidakseimbangan dalam hormon wanita.
Perlu diberitahu di sini bahawa wanita mempunyai dua jenis hormon, iaitu estrogen dan progesteron. Biasanya, estrogen meningkat naik sejurus selepas haid dan paras progesteron pula meningkat selepas telur dikeluarkan, iaitu dua minggu selepas keluar haid sehingga tempoh haid akan datang.
Oleh itu, keadaan yang tidak seimbang khususnya jika terlalu banyak estrogen dan tidak mencukupi progesteron dalam badan seseorang, boleh menimbulkan berbagai-bagai masalah seperti pendarahan yang tidak tentu masa, ketumbuhan fibroid pada rahim serta keadaan ketidaksuburan atau kemandulan.

Adakah Ia Boleh Dirawat?

Seperti yang ditulis oleh Dr Hamid Arsyad dalam tulisan beliau, tidak ada rawatan yang menggunakan ubat hospital yang boleh mengecutkan ketumbuhan fibroid TETAPI ada kemungkinan ubat-ubatan tradisional seperti akar kayu atau dedaun yang mungkin mempunyai kesan khusus boleh mengecutkan ketumbuhan pada fibroid.

Untuk pengidap cyst atau fibriod rawatan secara semulajadi di sarankan mengambil jus ichantique  2 kali sehari pagi dan malam secara konsisten membantu mengecutkan cyst dan fibroid tanpa perlu pembadahan...



Berkesan ke? InsyaALLAH dengan izinNYA...Jom review sebahagian testimoni di bawah ni..





Berminat untuk dapatkan produk ini boleh terus hubungi saya di 
                     012 3596310 (whatsapp) -Pn.Rozi


ADA HARGA TAWARAN ISTIMEWA MENANTI ANDA !

-------------------------
TAWARAN HARGA ISTIMEWA
-------------------------

Harga 1 botol RMm55 + postage RM8 = RM63


Harga JIMAT


2 botol RM100 + postage RM10 = Jimat RM10
3 botol RM138 + postage RM12 = Jimat RM27
4 botol RM184 + postage RM13 = Jimat Rm36


PROMOSI TERKINI BULAN APRIL!!

PENCARIAN 1000 STOKIS 

  6 BOTOL RM200 sahaja!! 






✆ WASAPP ❝JIC❞ ke 012-3596310 / 014-9771434
✆ WASAPP ❝JIC❞ ke 012-3596310 / 014-9771434
✆ WASAPP ❝JIC❞ ke 012-3596310 / 014-9771434

Monday, March 20, 2017

nantikan... iKachak jus lelaki idaman malaya.




EHH..EHH NI APE?? 😱😱😱
Sane sini jus iChantique..Asik jus iChantique je kan..hihi
so far Alhamdulillah..pengguna juga semakin ramai ,Sambutan jus iChantique sangat menggalakkan

Tapi kali ni HQ bawakan khas buat kaum lelaki di luar sana yang pentingkan kesihatan luar & dalam
JUS IKACHAK.. jus untuk lelaki sejati..hihihi

Jus ikachak diramuankan khas untuk encik2 suami anda 😁😁

Penangan jus iChantique plus jus ikachak..wowww!!
Gabungan blacky gold & blacky silver 😍

KIki

KI Co
Packaging dah siap,
kita nantikan kemunculannya..
confirm akan MELETOPSS di pasaran malaysia..

STOKIS DIPERLUKAN!!
jika berminat boleh hubungi segera sebelom kuota penuh
whatsapp rozi 012 3596310




Thursday, March 16, 2017

Cara Rawat Buasir Selepas Bersalin

Buasir. Belum kena pun tapi bila dengar rasa seksa. Terbayang jika lepas bersalin kena buasir, dalam tempoh berpantang berperang pula dengan buasir, haru.

Ada ibu yang mengalami jahitan bersalin, benda tu nak kena jaga betul-betul. Kalau ikutkan bila keluar je anak tu rasa sakit dah hilang tapi disebabkan luka jahitan maka ibu masih perlu berjaga-jaga. Boleh rasakan pula bila masa ni kena buasir pulak, sakit berganda.

Buasir ni selalu dikaitkan dengan tak cukup fiber dalam pemakanan kita. Tapi ada juga yang berlaku akibat proses bersalin yang memungkinkan ibu lupa teknik semasa kelahiran yang betul, nak meneran kena betul. Masa inilah kemungkinan juga boleh berlaku buasir jika teknik meneran kita salah.

Akibat terlampau kuat meneran tambah dengan teknik yang ikut konsep suka hati kita maka ada kemungkinan lepas bersalin kita akan alami buasir.

Apakah ia Buasir

Buasir adalah pembengkakan pada vena yang terletak di bahagian rektum dan dubur. Kadang orang cakap usus terkeluar. Akibat yang biasa adalah kerana meneran yang keterlaluan. Tak kisahlah masa dalam proses bersalin atau selepas. Kalau berlaku masa pantang tu biasanya sebab kita takut nak membuang, tahan punya tahan lama-lama jadi sembelit.

Akibat sembelit maka membuang jadi susah, teran punya teran yang keterlaluan akhirnya membawa kepada buasir.

Buasir juga boleh berlaku semasa hamil, apabila tekanan berlebihan ke atas urat rektum akibat kehamilan. Jadi berhati-hati dengan menjaga sebelum ia berlaku.


Buasir ni ada jenis internal (sebelah dalam) dan juga external (terkeluar). Yang buasir dalam ni biasanya tak sakit tapi berdarah. Manakala buasir yang terkeluar biasanya disusuli dengan rasa sakit.

Apa Rasa Buasir Ni?

Buasir menyebabkan rasa tak selesa, sakit, pedih, panas dan gatal di tempat yang terkeluar itu. Ngeri pulak.


Tanda-Tanda Anda Mungkin Alami Buasir

  • berdarah semasa membuang air besar, tanpa rasa sakit. Kita boleh perasan ada darah keluar semasa membuang.
  • rasa gatal di bahagian sekitar tempat membuang air.
  • rasa sakit dan tak selesa
  • bengkak pada tempat buang air.
  • ada sesuatu berupa daging terkeluar, dan bila disentuh sakit atau mungkin juga tak sakit.

Penyebab Buasir

  • meneran keterlaluan semasa membuang
  • sembelit yang teruk
  • mengandung
  • obes
  • diet yang rendah fiber

Apa nak Buat Bila Kena Buasir?

Pertamanya yang boleh kta buat adalah jaga pemakanan. Mesti ambil makanan yang tinggi fiber seperti barli, roti gandum penuh, epal, almond, brokoli

Mengapa ibu hamil/ibu bersalin mengalami buasir?

Semasa anda hamil, jumlah darah dalam badan anda bertambah. Pada masa yang sama, tahap hormon progesteron yang tinggi mengendurkan dinding salur-salur darah.


Salur-salur darah di bawah uterus (rahim) anda pula lebih berkemungkinan untuk membengkak dan meregang akibat tekanan yang diterima daripada berat bayi anda yang sedang membesar. Inilah sebabnya mengapa anda lebih berkemungkinan mengalami buasir dan urat simpul apabila anda hamil. Sembelit, satu lagi masalah berkaitan kehamilan, juga boleh menyebabkan buasir.


Anda juga mungkin mendapat buasir apabila bersalin, iaitu semasa anda meneran untuk mengeluarkan bayi. Dianggarkan seorang dalam lima orang ibu mendapat buasir sehari selepas melahirkan. Biasanya buasir akan surut beberapa minggu selepas anda bersalin.Buasir adalah perkara biasa semasa hamil. Jika anda pernah mengalaminya sebelum hamil, anda mungkin akan mengalaminya lagi. Ramai juga wanita yang mendapat buasir untuk kali pertama semas mereka hamil. Dianggarkan kira-kira seorang daripada 10 wanita mendapat buasir dalam trimester ketiga. (sumber)


Bagaimana cara mengatasinya?

1. Rendam kawasan terjejas dengan air garam suam. Larutkan garam kasar dalam air panas dan campurkan dengan air untuk jadikan air suam.
2. Sapu minyak kelapa dara dan cuba tolak buasir ke dalam perlahan-lahan.
3. Sapu serbuk biji manjakani. Tumbuk atau kisar biji manjakani sehingga halus, campurkan dengan sedikit air dan letak di kawasan terjejas.



4. Amalkan jus iChantique ketika dalam pantang .Sangat bagus merawat buasir.

Jika anda ingin berikhtiar menyelesaikan masalah BUASIR ini dengan JUS ICHANTIQUE  boleh terus hubungi saya di 012 3596310 (whatsapp) 

TESTIMONI PENGGUNA KAMI